vineri, 3 august 2012

TUTORIAL 10( Bratara din lanturi si panglica,1)

Puteti sa va faceti usor o bratara spectaculoasa folosind lant din metal si panglica sau snur,pe care sa o purtati la o tinuta sport ,sau sa va faceti acelasi model , dintr-un lant aurit,si o panglica sau snur mai pretentioase, pentru o tinuta  de  ocazie.

Materiale necesare

-3 bucati de lant,de 17-18 cm,cu zale de 1 cm lungime;
-120 cm panglica de atlas (lucioasa),cu latimea de 0,6 cm;
-dispozitiv de inchidere a bratarii;
-cleste;
-superglue sau ac si ata.
Lungimea lanturilor se stabileste dupa grosimea mainii.Se are in vedere  ca bratara se largeste cu dispozitivul de prindere.
Unul din lanturi trebuie sa fie mai lung cu o za decat celelalte 2 bucati de lant.Eu am luat lantul lung negru , iar lanturile mai scurte aurii.Pot fi, toate 3, aceeasi culoare.

Mod de lucru

Se ia o placa din polistiren expandat in care se infige o scobitoare(poate fi o placa de lemn cu un cui).
FAZA1
Se introduce lantul lung cu prima zala pe scobitoare si se asaza lanturile scurte de o parte si de alta  a acestuia.

FAZA 2
Se introduce panglica prin prima zala a lanturilor laterale si prin a doua zala a lantului din mijloc si apoi panglica se trage astfel  incat jumatatea ei sa se afle in dreptul scobitorii. Vezi fig 1





















FAZA 3
e incepe impletirea,lucrandu-se cu ambele capete ale panglicii.
Capatul din dreapta al panglicii se introduce de sus in jos prin zala 3 a lantului din mijloc si apoi de jos in sus prin zala 2 a lantului din dreapta.
FAZA 4
Capatul din stanga al panglicii se introduce asemanator,de sus in jos prin zala 3 a lantului din mijloc si apoi de jos in sus prin zala 2 a lantului din stanga.Vezi fig 2





















FAZA5
Capatul din dreapta al panglicii se introduce de sus  in jos prin zala 4 a lantului din mijloc siapoi de jos in sus prin zala 3 a lantului din dreapta.
Faza 6  Ca la faza 4 dar se trece prin zalele 4 respectiv 3  ale lantului din stanga etc.





















......
FAZA n
Operatiile se repeta pana la terminarea lanturilor.





















FAZA n+1
Cand impletirea s-a terminat (vezi fig ) capetele panglicii se taie si se lipesc sau se cos.
FAZA n+2
Se monteaza, cu ajutorul clestelui,la an capat un inel, iar la celalalt capat al bratarii un  dispozitiv de prindere.Bratara este gata de purtat!





















Astept intrebarile si sugestiile voastre, pe blog sau pe facebook.Daca va place ,dati un SHARE

Vizitati si:
http://ai-grija-de-natura.blogspot.ro/

4 comentarii:

  1. Foarte frumoasa bratara. Voi incerca si eu. Tutorialul este foarte explicit, sper sa nu am eu doua maini stangi intr-ale margelitului :D.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu,nu !Ai indemanarea necesara.Si nu e grea deloc.Lucreaz-o!

    RăspundețiȘtergere
  3. Asi avea si eu o intrebare... unde ati gasit lant cu zale asa mari?asi vrea sa incerc sa o fac dar nu gasesc lant niciunde

    RăspundețiȘtergere
  4. Aceste lanturi, negru si auriu, le am de la un colier mai vechi, pe care nu-l mai purtam, dar am vazut lanturi asa de groase la sectoarele de fierarie ale magazinelor mari.Cand am fost intr-o vacanta in Turcia am vazut lanturi f. frumoase ce se vindeau la metru ,la tarabe.

    RăspundețiȘtergere