sâmbătă, 18 august 2012

Tutorial 13 (Mileu din pietre)

  Acum 3 ani am fost in concediu in Franta,in Cap d'Antibes.Nicaieri nu am vazut pietre mai plate ca acolo, pe plaja.Erau sute, ce zic,erau mii de pietre cu grosimea de 1-2 mm si aceeasi forma,rotunda sau ovala.Toate mici sau toate mari.Parca erau prelucrate intr-o fabrica si apoi aruncate pe plaja.Si cum de cativa ani pictez si pe pietre ,spre disperarea sotului meu,am umplut masina cu cutii de pietre mari,pe care sa le pictez si cu pietre mici negre ,albe,maro, baltate in toate culorile..toate plate.
 Nu am avut timp sa pictez, dar astazi m-am gandit sa postez un tutorial,un mileu din pietre plate (trebuia sa trec si la sectiunea ornamente,nu?)Este inspirat din modul cum era pavata o zona splendida din micuta statiune medievala Eze , din apropierea Antibului.Era superb!Ar trebui sa promovez Romania,pentru ca e tara mea.Si la noi e foarte, foarte frumos (VIZITATI ROMANIA!),dar atunci,imi aduc aminte,ca am zis ca nu am mai vazut ceva  mai frumos decat  parcul din Eze.Toata lumea,ca furnicile aceluiasi musuroi,urcau o infinitate de scari pentru a ajunge in acest parc, absolut superb ,unde mai exista ruinele unui castel din secolul 12.
In amintirea acelor zile m-am gandit sa fac acest tutorial...

Materiale necesare

-pietre foarte plate, de trei marimi si cel putin de 2 culori (se pot gasi si pe marginea raurilor ,dar poate nu asa de plate);
-plasa sintetica, mai tare (eu am folosit o tesatura ce se foloseste in constructii ,pentru a fixa tencuiala);
-lipici "Picatura" sau superglue;
-lac;
-pensula;
-foarfeca

Mod de lucru

PASUL1
Se taie un patrat ,din plasa , de marimea dorita ,pentru mileu nu prea mare.Eu am taiat un patrat cu latura de 25 cm.( fig 1)






Fig.1











PASUL 2
Se aleg pietrele pe marimi si culori
PASUL 3
Intai se realizeaza modelul fara a lipi pietrele.
Se pune in centrul plasei mijlocul rozetei, dintr-o piatra  inchisa la culoare ,mare, rotunda.
PASUL 4
Se asaza un cerc de pietre mici, albe,in jurul acestei pietre (fig.2)





Fig.2












PASUL 5
Se asaza in cerc, un rand de pietre medii, albe ,( fig. 3)







Fig.3










PASUL 6
Se asaza in cerc, un rand de pietre mari, albe
PASUL 7
Se asaza in cerc, un rand de pietre mici, de culoare inchisa ( fig.4)







Fig. 4










PASUL 8
Se asaza pietre medii, inchise la culoare,in dreptul colturilor, pregatind trecerea la forma patrata(fig 4)
PASUL 9
Se asaza, in forma de patrat,un rand de pietre mari,inchise la culoare ( fig 4 )
PASUL 10
Se ridica pietrele pe rand,se dau cu lipici si se preseaza in locurile de unde s-au ridicat.
PASUL 11
Se lacuiesc toate pietrele si mileul este gata ( fig 5)


















In fig  8 este pozat alt model de asemenea mileu, cu arcade concentrice , din pietre de diferite culori si marimi.


















V-a placut tutorialul? Daca da,sau daca nu, dati click pe optiuni (neinteresant, frumos, f. frumos).
Puteti sa-mi scrieti si cateva cuvinte.....Eu scriu ,pentru voi ,multe fraze...Pentru aceasta,dati click pe titlul postarii,scrieti si apoi dati" Publicati "

Vizitati si celalalt blog al meu:
http://ai-grija-de-natura.blogspot.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu