vineri, 31 august 2012

Tutorial 4 VMR ( Covoras de baie " Talpa de urias" )

Am folosit multi ani un model de covoras f. frumos, pe care nu l-am mai vazut la altcineva sau la magazin.Le-am pus cativa ani in baie,apoi le-am retrogradat la centrala termica.Tiparul l-am pastrat si m-am gandit sa va transmit si voua modelul.Fig 1



Materiale necesare
-tipar pentru covoras;
-o bucata de mocheta cu suprafata de 55*33cmp,nu prea groasa sau linoleum;
-foarfeca si cutter.

Ma gandeam cum sa va transmit modelul si mi-am adus aminte de o metoda pe care o folosea mama mea,cand voia sa mareasca sau sa micsoreze un model. Va transmit fotografia "talpii de urias"pe care o puteti scoate la imprimanta,pe format A4.Daca ,pe moment,nu aveti alta posibilitate sa mariti modelul,va dau mai jos "metoda maririi sau micsorarii patratelor".
Marimea reala a talpii (covorasul propriu-zis) se incadreaza intr-un dreptunghi cu L=55 cm si l=33 cm.

 Faza 1
Taiati ,dintr-o bucata de carton,dreptunghiul acesta, cu suprafata de 55* 33 cm p.

Faza 2
Masurati si trasati pe acest dreptunghi 15 patrate cu latura de 11 cm..Ies pe lungime 5 patrate si pe latime 3.Numerotati-le , ca in fig.2.






Fig 2














Faza 3
Coala A4,continand poza modelului, se masoara si se taie la dimensiunile: L=27,5 cm si l=16,5 cm.
Aveti grija sa nu taiati din model.

Faza 4
Impartiti foaia cu suprafata de 27,5*16,5 cmp in patrate cu latura de 5,5 cm.Ies 15 patrate pe care le numerotam la fel ca pe carton.

Faza 5
Asezam foile ca in fig 3 .










Fig 3









Va uitati la fiecare patrat din foaia mica si trasati in patratele corespondente din foaia mare toate liniile pe care le vedeti,inclusiv acele "lacrimi" care separa degetele.
Observati ca eu am facut invers.Am trasat pe carton modelul in marime naturala apoi am inceput sa trasez liniile pe cateva patrate din foaia mica.Adica am micsorat modelul.
Sper ca ati inteles.daca exista nelamuriri, contactati-ma.

Faza 6
Dupa ce ati realizat tiparul, il suprapuneti peste bucata de mocheta si il copiati.

Faza 7
Taiati ,cu o foarfeca si un cutter,dupa model.Asta e tot!
V-am transmis modelul si metoda de marire sau micsorare  pentru a nu se pierde.Din multi,care le  primesc, cineva  le va da mai departe,cu siguranta.
Se poarta 3-5 bucati (o talpa pe stanga,una pe dreapta,una pe stanga etc.)Arata super, super !


Tutorialul a fost transferat de pe blogul meu " Valorificarea materialelor recuperabile" care este in curs de desfiintare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu