luni, 21 ianuarie 2013

Friptura la punga - Tutorial 21

Chiat daca tendinta e  ca oamenii sa devina vegetarieni,orice s-ar spune, noua romanilor ne place carnea, mai ales cu cartofi prajiti.Toata lumea stie ca daca o prajim nu e prea sanatoasa,dar gatita la punga se foloseste f. putin ulei , carnea se prajeste in propriul abur si,garantat, iese cea mai buna friptura.

Necesar:
-carne de pui ,porc, vita,curcan,miel ied,peste..
-un pahar mic de ulei;
-piper, maghiran, crengute de cimbru, rozmarin;
-2 catei de usturoi;
-sare sau Vegeta;
-punga din hartie de copt.

 A.Cum se face si se pregateste punga?
Pasul 1
In functie de marimea tavii si nr. de bucati de carne se taie o bucata potrivita de hartie de copt, care se indoaie in doua si se trage la masina cu indoitura dubla, pentru a nu se pierde sosul,fig 1





Fig 1







Pasul 2
In punga se toarna paharul mic de ulei si pe o suprafata plana se preseaza punga cu palma  pentru a se unge tot interiorul ei.Se scurge ,cu insistenta, uleiul ramas in punga.
Tava se tapeteaza cu o bucata de hartie de copt si apoi se asaza in ea punga unsa cu ulei.Fig 2





Fig 2







B Prepararea fripturii
Pasul 3
Carnea poate fi pui intreg,taiat pe mijlocul pieptului,pulpe sau piept de pui sau curcan, cotlet,  muschi sau pulpa de porc ori vita, taiate la 2,5 cm grosime bucati mari de miel sau ied,peste intreg sau bucati mari..
Carnea se unge cu ulei ,cu ajutorul palmei,se sareaza si se condimenteaza .Fig 3





Fig 3







Pasul 4
Bucatile ,astfel pregatite, se introduc in punga,unele langa altele, fara a le suprapune ( puiul intreg se pune cu pieptul in jos) iar punga se inchide ermetic, prin plierea, de 2-3 ori a partii deschise. Fig 4




Fig 4








Pasul 5
Se introduce tava in cuptorul incins in prealabil.
Cand punga a inceput sa se inchida la culoare se poate verifica si carnea ,prin deschiderea unui colt. Verificarea se face numai vizual pentru ca ,oricum , carnea e patrunsa .Fig 5







Fig 5







Pasul 6
Daca la verificare carnea are o culoare frumoasa, se scoate tava, se rupe punga si se scoate friptura pe farfurie sau platou. Fig 6






Fig 6






Spor la preparat si pofta buna!

8 comentarii:

  1. Ce bine ai zis friptura cu cartofi prajiti, e mincarea mea preferata. Eu am cumparat pachet cu pungi gata facute, parca sunt vreo opt intr-un pachet. Platoul cu friptura arata minunat asa asezonat cu muraturi, eu l-am mincat deja din ochi !

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, chiar e mancarea preferata a romanilor .O buna prietena de familie, care a trait cativa ani in Germania, a invitat la un pranz o familie prietena, de romani.Mi-a povestit ca s-a pregatit cu tot felul de salate si mancaruri sofisticate,dar la sfarsit a fost intrebata, mai in gluma, mai in serios: "Dar friptura cu cartofi prajiti unde e?"

    RăspundețiȘtergere
  3. wow ce bine arata! buna ideea cu pungi din hartia de copt, eu foloseam din celofan, cumparate de la kaufland. vroiam sa te intreb daca se poate sa le folosesc si necusute, doar impaturate pe margini, ai incercat asa?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu,nu merge necusuta,pentru ca se scurge sosul din punga si se arde .Eu,la inceput ,am indoit marginile de 2 ori si am pus bolduri sau am cusut manual, cu acul.Daca faci cum am scris,tava nici nu se murdareste si friptura fierbe in aburul ei si apoi se rumeneste super.Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. M-am uitat pe blogul tau .Ai filme interesante, de vazut.Mie imi plac mai mult filmele coreene,cu actorul Lee Seo jin.Ma inscriu pe blogul tau ,ca sa urmaresc mai usor ce mai postezi Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. multumesc pentru sfaturi :* o sa incerc si eu curand pentru ca arata tare apetisanta fripturica:D

    RăspundețiȘtergere