marți, 28 august 2012

TUTORIAL 2 VMR (Sticle ornate)

Daca iti cade in mana o sticla cu o forma frumoasa, n-o arunca.Poti face din ea o sticla ornamentala, o vaza pentru o floare sau o poti umple cu o bautura facuta in casa ,pentru a-ti servi prietenii.Un colt din bucatarie sau chiar din camera de zi (camera in stil rustic sau modern) poate fi frumos aranjat cu cateva sticle de diferite forme.Eu am un asemenea aranjament pe hota aragazului, in bucatarie.Sunt frumoase,nu-i asa?


















Cum se poate realiza o asemenea sticla?
Materiale necesare
-sticla sau borcan ,cu forma frumoasa ( sferica,borcanata,evazata,ondulata..)  vezi fig de mai jos:





















-sfoara de canepa,mai subtire;
-lipici universal.

Mod de lucru
Sticla se spala bine in exterior,pentru indepartarea urmelor de grasime.

Faza 1

Se incepe de la gura sticlei .Se pune lipici pe toata "buza" sticlei si se lipeste bine sfoara de jur imprejur,pana se inchide cercul. fig 1.





















Faza 2

Se continua infasurarea gatului sticlei. Spirele trebuie sa fie una langa alta ( sa nu se vada sticla).
Mai greu este daca sticla sau borcanul sunt cu filet.De aceea ,in aceasta zona se aplica lipici mai des.

Faza 3

Operatia se repeta si in zona corpului sticlei.La sticlele cilindrice,pe zona corpului,se pune lipici mai rar dar trebuie acordata o atentie deosebita strangerii sforii in jurul sticlei.Daca sfoara e slaba si e putin lipici,spirele se pot deplasa.La sticlele cu forme bombate(sferice,borcanate..) cu concavitati sau cu onduleuri este important sa se aplice lipici mai des ,pentru stabilitatea spirelor.Mare atentie la trecerea de la diametru mare spre diametru mai mic.Pune lipici peste tot in aceasta zona.





















Faza 4

Cand toata sticla e acoperita cu sfoara,aceasta se taie cu foarfeca,se pune lipici mai mult si se lipeste capatul sforii atat de spira de sus cat si de sticla,Fundul sticlei nu se acopera cu sfoara pentru ca se pierde din stabilitatea sticlei.Si dupa atata munca,nu vrei sa cada usor si sa se sparga,nu?
Vaza mea e gata.Spor la treaba!


Tutorialul este transferat de pe blogul meu "Valorificarea materialelor recuperabile",in curs de  DESFIINTARE

3 comentarii:

  1. ce frumos...am facut si eu un suport pentru creioane asa...dar m-am chinuit pt ca aveam un lipici cam groaznic...

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu folosesc "Universal hobby glue" .

    RăspundețiȘtergere
  3. Puteti folosi silicon transparent. Este infinit mai bun decat lipiciul.

    RăspundețiȘtergere