duminică, 11 noiembrie 2012

Tutorial 15 VMR-Tehnica obtinerii mozaicului din coji de oua

   Colorate in diverse culori,mozaicurile din coji de oua pot infrumuseta diverse accesorii, ornamente,vase,cutii,abajururi,etc.Se pot alica aproape pe toate tipurile de materiale : metal, material plastic,sticla,lemn, carton,piele,piatra,cu conditia ca suprafata acestora sa fie fie fin prelucrata si foarte curata.






Materiale necesare:
-coji de oua crude;
-un suport pe care se aplica mozaicul;
-aracet;
-culori acrilice;
-pensula;
-scobitoare;
-pila de unghii;
-lac.Fig 1





Fig 1







Mod de lucru
PASUL 1
Cojile de ou se fierb 2-3 min si apoi se racesc brusc, folosind apa rece.Se lasa apoi in apa cateva ore.
PASUL 2
Se desprinde usor pielita ce acopera , in interior, coaja oului.Fig 2




Fig 2








PASUL 3
Cojile se usuca bine 1-2 zile sau cu ajutorul foenului,pe o farfurie intinsa.Fig 3





Fig 3







PASUL 4
Pe suprafata suportului se aplica un strat de aracet,fig 4





Fig 4







PASUL 5
Se ia o coaja mai mare de ou ,se asaza pe suprafata suportului,peste aracet si se preseaza usor cu degetul, pana se sparge.Bucatile se deplaseaza putin unele fata de altele.Fig 5






Fig 5






PASUL 6
Se repeta pasul 5 pana la acoperirea completa a suportului.Fig 6.






Fig 6





PASUL7
Marginile din coaja ce depasesc suprafata suportului se rup si apoi marginea se slefuieste cu o pila de unghii.Fig 7





Fig 7







PASUL8
Se dizolva culoarea acrilica intr-un vas mic  si apoi, cu ajutorul unei pensule se aplica,in puncte mari, pe suprafata cojilor.Se poate folosi o singura culoare sau mai multe.Se usuca





Fig 8







PASUL 9
Se aplica una,doua straturi de lac




Fig 9






Spor la lucru !

Alegeti: Tutorialul este  neinteresant , frumos sau foarte frumos.Astept parerile voastre printr-un click pe "REACTII"





13 comentarii:

  1. Oh, mie mi se pare foarte interesant!!:D
    Multumim Angi:)!

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost tutorial pentru concursul de pe I love..cu care am castigat o carte(premiul 12) Am vazut ca ai castigat si tu premiul 11 Felicitari! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ;) Felicitari Angi:D! Oh da, asa este!! Ce dragut ne-a ales random niste numere frumoase si chiar unul dupa celalalt:)!
      te pup si eu:D

      Ștergere
  3. waw ! super! numai idei minunate ai Angi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc ,DaNuTza.Daca iti folosesc,ma bucur.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. de unde ai tu ideile astea nu stiu..la asta nu m-as fi gandit in veci...poti face o gramada de chestii asa..poti face si accesorii...Multumim de tutorial

    RăspundețiȘtergere
  6. Am postat cu catva timp in urma bijuterii facute cu mozaic. Cauta la pandantive,brose,cercei, bratari si ai sa le vezi .Ies frumoase si colorate cu multe culori.pa

    RăspundețiȘtergere
  7. fantastic tutorial, total noua tehnica pentru mine!

    multumiri!

    angi,as vrea sa-ti ofer un mic premiu digital pentru participarea la concurs, astept o adresa de email , imi poti lasa un comm, n-am sa-l public, multumesc si seara buna in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  8. Scuze,am citit ce ai scris dupa concurs,dar nu am stiut ce inseamna un "comm" si mi-a fost jena sa intreb.Din ce ai scris acum, presupun ca trebuie sa trimit adresa de mail printr-un comentariu.O trimit:
    iordanangela@gmail.com
    Daca trebuia altceva,scrie-mi.pupici

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos,chiar zilele trecute am vazut si eu braduti cu coji de oua...am facut bradutii,am lipit cojile,dar dupa nu am stiut ce sa mai fac:)pe site-ul respectiv ,peste coji era dat cu o glazura(cred ca e rasina)si aici m-am impotmolit ca nu aveam:)si i-am dat cu lac de unghii putin spre verde.Mi-ai dat o idee buna cu acrilice si apoi cu lac.Multumesc:)
    Tocmai am descoperit blogul tau si acum il rasfoiesc:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Da,Anca.Asa se face mozaicul .Cu vopsele acrilice care difuzeaza frumos printre coji si le si vopseste.Nu stiu de rasina. Am vazut ca te-ai inscris pe blogul meu.Am sa ma uit si eu pe al tau .Am vazut de ieri comentariile tale dar am avut niste probleme tehnice la calculator. Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  11. tare interesanta tehnica si foarte usor de aplicat. foarte frumos blogul tau! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc pentru..GFC.Da se pot face lucruri f.frumose cu aceasta tehnica,deocamdata f.putin folosita.pupicei

    RăspundețiȘtergere