duminică, 3 februarie 2013

Tutorial 16 -Valorificarea materialelor recuperabile

                  Vaza pictata,dintr-un ambalaj din sticla












Daca aveti ( si cine nu are...) sticle de vin sau de alte bauturi si obisnuiti sa le aruncati,va sfatuiesc sa n-o mai faceti.Le puteti taia , cu mijloace simple si apoi le puteti picta, obtinand  vaze de flori ca in figura de mai sus.
Exista multe filmulete pe Internet, legate de taierea unei sticle, folosind dispozitive costisitoare,greu de realizat sau chiar periculoase.Una din metode mi-a atras atentia si am incercat-o de mai multe ori, cu destule esecuri, in scopul de a perfectiona metoda si a obtine taieturi cat mai frumoase.V-o arat si voua.

Necesar:
- o sticla de vin sau alta bautura (numai ambalajul....ha,ha..);
- un paharel mic de spirt ( alcool sanitar);
- 0,5 m sfoara (melana);
- un vas mai mare (oala, galeata...) plin cu apa rece;
- bricheta;
- o bucata de glaspapir.
Mod de lucru
Pasul 1
Muiati sfoara in spirt si apoi inconjurati sticla cu ea , in zona in care doriti sa taiati sticla Fig 1.
Important!Nu innodati capetele ci introduceti-le pe sub fire.Din experienta mea,in dreptul nodului se produc denivelari ale taieturii.





Fig 1






Pasul 2
Tineti sticla in pozitie orizontala,aprindeti sfoara cu bricheta si rotiti sticla suficient de rapid pentru a asigura intretinerea arderii Vezi fig 2


Fig 2









Pasul 3
Cand flacara devine slaba sau se stinge, introduceti rapid sticla in vasul cu apa rece.Fig 3



Fig 3








Sunt situatii in care, fiind prea groasa, sticla nu se sparge.Operatia se poate repeta dar exista
o metoda mai sigura.Zgariati zona de taiere cu un diamant (la mine nu a fost cazul) folosind un sablon ,din plastic sau din tabla, cu care inconjurati sticla.
Pasul 4
Dupa taiere,vezi fig 4,zona taiata se slefuieste cu o bucata de glaspapir.





Fig 4



Apoi puteti realiza o pictura, dupa talentul vostru (Prin exersare puteti face adevarate " opere de arta" )..
Mult succes va doresc !


   



9 comentarii:

  1. Woww !!! Angi !!
    E extrem de interesant !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci,ti-a iesit super si taitura dar si culorile pe sticla verde!!
    Am incercat si eu,cred ca de vreo 10 ori:)) prima data am reusit sa tai un borcan de la nutella dar era denivelat,apoi nimic,am mai incercat cu borcanele mici,cu sticle mari...nimic,am folosit si lana si o banda de material taiata de la un tricou...degeaba.
    Dar eu am folosit acetona,asa ca mai am o sansa sa incerc si cu spirt:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu am intampinat greutati la sticlele mai groase.Am scris in tutorial..A trebuit sa imprumut un diamant de la un geamgiu , am facut un dreptunghi din tabla cu care am inconjurat sticla si am zgariat cu diamantul un cerc. Apoi am pus ata,etc...Nu innoda ata. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. mai, mai , ce-mi dai tu de lucru.. :))
    cand i-oi prezenta ideea sotului meu sa vezi numa' ce ochi o sa faca.. :)
    sper doar sa reuseasca din prima ca pe urma nu il mai ademenesc cu nimc ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ca sa fie sigur, sa foloseasca si un diamant .Sticlele de vin se taie usor.Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Esti o curajoasa! Eu ma tem de sticla, desi imi doresc sa lucrez cu ea...paradox...hi hi hi...o sa incerc si eu anul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Incearca! Nu e nici un pericol.Intotdeauna se tine sticla de capete si sticla ori se sparge drept ori nu se sparge. Nu se imprastie nimic si nici pericol de arsuri nu exista.

    RăspundețiȘtergere
  8. Doriti o metoda mai simpla si care da rezultat garantat?Aveti nevoie de apa,ulei de oricare ar fi si o sarma,un fier gros cam de 3-5mm si lung cat sa ajunga aproape de fundul sticlei.Cum se procedeaza...puneti sarma sa se infierbante pe ochiul aragazului,mai ales la varf,sa se inroseasca....umpleti sticla pana aproape de locul de taiere cu vreo 2mm cu apa si competati cu ulei pana la semn,si scufundati brusc vergeaua inrosita pana la fundul sticlei sau.....ce-o fi.Va pocni de la nivelul superior al uleiului!!!

    RăspundețiȘtergere