duminică, 28 octombrie 2012

Stim sa numaram pana la zece

Nu o vazusem pe Sofi de o luna de zile ,decat pe Messenger.La noi in curte e inca santier in lucru ,de cand cu izolarea termica a casei,santuri ...
De data aceasta,Sofi si parintii ei vin in vizita la noi,la Buni si Buni,la Rm. Valcea.Ii asteptam cu mare drag ,de fiecare data.Buni pregateste de zor gratarul pentru o friptura buna. Tarrrr!..tarrrr! Telefonul.Ei sunt si mai au cam 3 minute de mers si au ajuns.Ma fac repede frumoasa, imi scot sortul de bucatarie si fug si eu repede la poarta.Masina tocmai intra in curte si Sofi,numai zambet,era nerabdatoare sa coboare.Cate pupaturi si dragalasenii....
O iau si fug cu ea ,sa o " smotocesc " putin si sa ii arat cadourile handmade pe care i le-am facut : 7 cuburi cu alfabetul, numerele pana la zece si alte semne si un disc giratoriu.I le asezasem pe un cearsaf,jos,pe covor,impreuna cu multe alte jucarii.Am lasat-o sa vad ce reactie are.Cand a intrat pe usa a vazut cuburile suprapuse.L-a luat pe primul si a inceput sa-l intoarca pe toate fetele.Zambea...." Op! Shu-shu !"-zice ,si-mi arata cu degetelul.M-am uitat la cub.Arata cifra opt.Nu stiam ca a invatat cifrele.Apare si mama ei,Madi."Op ! Shu-shu!" ,ii arata si ei . " Aaaaa,spune ca e opt,rosu ",imi traduce Madi care , ca orice mama ,intelege prima graiul puiului ei. "Sofi stie cifrele ?" -o intreb nedumerita. " Da, le stie.Le-a invatat din CANTECUL NUMERELOR ,de pe calculator.Stie si alfabetul.Tot  pe calculator am gasit un cantec,ALFABETUL ROMANESC",ma lamureste.Ma minunez cate progrese a facut de cand nu am vazut-o.
Sofi vede un calendar mare,plin cu cifre.Il priveste smechereste: " toi,doi,toi"si arata cu degetelul cifra.Ma duc langa ea si incep sa-i arat,pe rand,fiecare cifra . " Unu, toi ,tei ,pa-tu, cici, sa-se, ne poticnim,op, no-o,ze-tzeeeee si ne bucuram nespus, batand din palme. " Arata-i-le pe sarite", imi zice Madi "Nu le-a invatat mecanic,chiar le recunoaste ".Pun degetul la intamplare ." Tei!",zice Sofi repede si incepe sa bata din palme.Toti o laudam, o pupam si ii aplaudam reusita.Mut degetul . " No-o!",spune pe nerasuflate si se bucura la fel de mult." Unu,pa-tu,...." si apoi ne poticnim din nou la cifra sapte.Mami ii repeta din nou ,clar,cum se pronunta cifra."Sha..shap...shat...shate...shapte..shapte...shapte..shapte",repeta Sofi ,facand pasi mari prin camera. E fericita ca a reusit ." Sapte..sapte...."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu