vineri, 2 noiembrie 2012

SPIDY,my pet and friend

   Stau la casa si nu stiu de ce,in ultimii ani, s-au inmultit mult paianjenii.Poate si pentru ca ,in curte, avem multi pomi si o perdea bogata de Mana Maicii Domnului,ce urca pe stalpii unei copertine mari,care protejeaza scarile din spatele casei.
   In urma cu vreo trei ani,in timp ce trebaluiam prin curte,vad o panza mare de paianjen,rotunda, foarte frumos lucrata, ce se intindea,intr-o zona mai umbrita,intre un piersic si perdeaua de Mana Maicii Domnului

Am bagat matura in ea,dar a doua zi panza era la locul ei.Am stricat din nou panza si ce sa vezi? Din nou panza era refacuta ,dar de data aceasta in ea statea nemiscat un paianjen mare .M-am uitat un timp la el si apoi l-am atins cu o frunza.Intr-o clipita s-a intins si, precum un atlet la circ, a coborat pe un fir de matase ,direct in boschetii de sub el si dus a fost.
I-am stricat din nou panza dar... nu a renuntat. Si-a refacut-o de fiecare data , insa am observat ceva.Panza refacuta nu mai era la fel de frumoasa cum o vazusem prima data.Devenea din ce in ce mai inestetica,avea zone cu goluri mari,isi pierdea simetriile..Mi s-a facut mila de el.Ma gandeam..."Daca unui om.,..mie , mi-ar strica cineva ...ceva...casa ? "De atunci l-am lasat in pace,in culcusul lui si in fiecare zi ma uitam ce mai face.
L-am "botezat" SPIDY si chiar ne-am imprietenit.Ii dadeam sa si manance.Devenisem vanator de muste si cand ma apropiam de el si-i puneam o musca vie in panza,parca se trezea. Ma astepta..."Ce mi-ai adus astazi de mancare?",parca ma intreba si se indrepta spre musca,pe care o acoperea incet cu fire de matase.

Se facuse un paianjen mare, frumos, cu abdomenul umflat ca o mingiuta maro, pictata cu puncte si linii albe, cu opt picioruse lungi ..( Lungi? Nu cumva era o paienjenita?) in doua culori .Isi tesea ,din nou ,multumit, panza rotunda,deasa,perfecta.Il mangaiam pe spate cu o frunza .Nu mai fugea , ca altadata,coborand pe firul de matase, ci se rasfata,dand incet din picioruse.
 Si asa a trecut vara...,cu MY FRIEND bucurandu-mi sufletul ,dupa pierderea unei
testoase dragi si inseninandu-mi fiecare zi.
Intr-o dimineata ma duc sa vad ce mai face MY PET. Nu era acasa...
Mi-am vazut de treaba dar, din cand in cand ,ma uitam in panza sa-l vad pe Spidy.
Nu s-a mai intors...Am plans ca dupa un prieten drag,pe care il pierzi inainte de vreme.Si ori de cate ori vad o panza de paianjen ma gandesc la el.Ce s-o fi intamplat oare?S-a saturat de casa lui, de prietena lui sau...de ce sa gandesc negativ?Poate si-a facut un culcus nou, de iarna, sau si-a gasit o partenera .. care i-a oferit si gazduire....

3 comentarii: