luni, 19 noiembrie 2012

SIRUL INDIAN

     Sofi e la noi,la Valcica,de doua zile.Mami si tati au treburi importante si " si-au rupt sufletul" cand s-au despartit, pentru cateva zile, de  "diamantul" lor,cum ii zice tata.
Pentru mine e o experienta foarte placuta.Chiar am avut prea multe de invatat dintr-o data,incat am fost nevoita sa-mi fac si un vocabular.
     Odata cu " debarcarea"  Sofiei a fost descarcata si "o masina" de jucarii.Mai ales multe, multe animale : salbatice, domestice,mari,mici,din plastic,din carton,in carticele...si,in plus,eu  am facut si pentru ea o multime de animalute origami.Punem in mijlocul camerei un cearsaf mare ,le varsam si le imprastiem cat ai bate din palme.Sofi ia o girafa mare."Ge-a!" "Da ",ii zic,e o girafa.O tine intr-o mana si cauta asiduu,nu stiu ce,imprastiind cu mana cealalta jucariile.Rade. A gasit.E alta girafa. Mai mica. " Pu-a !",zice si le tot impinge bot in bot.Ma uit mirata.Vine la mine si imi aplica o " ventuza " drept pe buze.Aaaa! Inteleg.Mama si puiul ei s-au regasit. Se pupa.Mai cauta si alte perechi de animalute mama-pui, pe care le apasa, cam dur,intr-o pupatura lunga...Acum e multumita.
" Tu !" Ia elefantul cel mare si-l pune in picioare.Se asigura ca suprafata e neteda si elefantul nu cade.Asaza langa el elefantul cel mic.Insa puiul nu vrea sa stea cum vrea ea.Il sprijina cu grija de mama lui.Dupa elefant vin zebrele,una mare si trei pui dungati, ca mama lor." Zeeee!"Il ia pe ursul Baloo si-l pune deoparte.Gri, lucios, cu burtica alba,ursuletul izolat nu sta in picioare.Hipopotamii ii plac foarte mult.Si mama si puiul au gurile deschise si dintisori ascutiti.Ii ia ,ii mai impinge o data la pupat si ii asaza langa celelalte .Girafele ii fac probleme.Nu vor sa stea si pace."Sirul indian " se darama.Dar Sofi e perseverenta.Le pune ,din nou, fara graba, in picioare.In sfarsit...girafa mare e asezata si rezemati de ea, trei pui mici, cam impiedicati.Urmeaza un leopard mare,cu gatul intins .Face " Uauuu! Uauuu!" L-am vazut cu mami si tati la gradina zoologica..." Cutzu!" ,imi arata si-l asaza langa leopard. " Sofi" ,ii zic , leopardul il papa pe Cutzu .Il ia repede si-l asaza langa girafe,uitandu-se nesigura la mine .Rad.Ea continua , multumita de nimereala. "Asa poate mai merge ", zic in gandul meu." Nu am mai auzit de caine mancat de o girafa ".Urmeaza  Su, Pa, Cer,Tigu , E-u .Ii inghesuie langa ele si pe Ceb, Ia ,Uiu, Ca...sfarsind "sirul indian ".Se uita la mine satisfacuta.Ii zic " Bravo, Sofi,toate animalutele stau in picioare !" Aplauda si rade.Apoi, cu o singura trecere a mainii ,le secera culcandu-le la pamant.Si ia tabla cu alfabetul...

                  VOCABULAR

Nume animal                   Pronuntie a la Sofi
Catel( Cutzu)                   Cutzu
Cerb                                Ceb
Elefantul                           Tu
Ghepard                           Pa     
Girafa                               Ge-a
Hipopotam                       Po
Leopard                           Pa (ca si Ghepardul)
Leul                                  E-u
Oaia                                 Ia
Pisica                               Ca
Puiul                                 Pu-a
Rinocer                            Cer
Soricel                             Cel
Tigru                                Tigu
Uliu                                  Uiu
Ursul                                Su
Vaca                                Ca(la fel ca pisica)
Zebra                               Zeee

2 comentarii:

  1. ce m-am amuzat...este o scumpa Sofi...cred ca te inmoaie toata cand vorbeste asa "chinuit"..o scumpa..mi-o si imaginez

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi vine sa o mananc nu alta.Si mama ei vorbea cam la fel.De exemplu spunea betete la biscuite ,cotocata la castravete ,fantu la elefant....de cate ori o puneai sa spuna.Vecinii se intreceau in a o pune sa repete anumite cuvinte.Dar Sofi spune silabe...ma distreaza..

    RăspundețiȘtergere